Általános szerződési feltételek


A jelen ÁSZF tartalmazza az Motulshop (továbbiakban Webáruház) használatának feltételeit az alábbiak szerint:

A Webáruház címe: www.motulshop.hu és

A webáruház üzemeltetőjének (továbbiakban Szolgáltató) adatai:
Cégnév: Pál Zoltán
Székhely címe: 3643 Dédestapolcsány Radnóti M.u.14
Adószám: 68096337-2-25
Nyilvántartási szám: 51219598

Bankszámlaszám: ERSTE BANK 11600006-00000000-94329274

Ügyfélszolgálat adatai:
Cím: 3643 Dédestapolcsány Radnóti M.u.14
Telefon: +36 20 5665 041

E-mail: pzolajalkatresz@hotmail.com

Az általános szerződési feltételek elfogadása


1. A regisztráció illetve vásárlás során (mindkét esetben) a felhasználó, ha a Webáruház szolgáltatásait igénybe kívánja venni, akkor köteles elfogadni a jelen ÁSZF feltételeit. Az ÁSZF feltételeinek elfogadása esetén a jelen ÁSZF szerinti szerződés jön létre az Szolgáltató és a Webáruház felhasználója között.
 

2. Ha a felhasználó az ÁSZF feltételeit nem fogadja el, akkor nem veheti igénybe a Webáruház szolgáltatásait. Nem regisztrálhat és nem küldhet megrendelést sem.

A megrendelés lépései:
1. Regisztráció
2. A kosár használata
3. A megrendelés összeállítása
4. Az adatbeviteli hibák ellenőrzése és javítása
5. A megrendelés elküldése
6. A megrendelés visszaigazolása

Az adásvételi szerződés létrejötte:


1. A szerződés létrejötte: A Vevő tudomásul veszi, hogy az motulshop.hu portálon végrehajtott megrendelést követően az Eladó munkatársa általi visszaigazolás következményeként a megrendelt termékre közötte és az Eladó között adás-vételi ill. szállítási szerződés jön létre. A megrendelés leadásakor az motulshop.hu portál által generált automatikus email üzenet nem minősül visszaigazolásnak, az kizárólag a megrendelés sikeres rögzítését és Eladó felé történt továbbítását nyugtázza. A szerződés magyar nyelvű. A Vevő a megrendelés leadásával kijelenti, hogy a jelen Általános Szerződési Feltételeket elfogadja és magára nézve kötelezőnek ismeri el. A Vevő a megrendelés leadásával kifejezetten elismeri, hogy megrendelése fizetési kötelezettséget von maga után! Eladó a Vevő vételi ajánlatának (megrendelésének) megérkezését követően köteles a Vevő részére a vásárlást elektronikus úton (e-mailben) visszaigazolni. Amennyiben e visszaigazolás az ajánlat elküldésétől számított 48 órán belül a Vevő részére nem érkezik meg, akkor az Eladó ajánlati kötöttsége, illetve a Vevő bárminemű kötelezettsége minden további feltétel nélkül, automatikusan megszűnik.

2. A felhasználó elfogadja, hogy az ily módon kötött szerződés írásban megkötöttnek minősül, és arra Magyarország joga irányadó. A szerződésre a jelen ÁSZF rendelkezései vonatkoznak.
 

3. A szerződés magyar nyelven jön létre, a Webáruház elektronikus formában, automatikusan tárolja. A felhasználó számára a Webáruházba történő bejelentkezés után hozzáférhető. Annak tartalmát elolvashatja, mentheti vagy kinyomtathatja.

A termék lényeges tulajdonságait a felhasználók megtekinthetik a termékek bemutató oldalain.

Árak
A vételár mindig a kiválasztott áru mellett feltüntetett bruttó ár, amely tartalmazza az ÁFÁ-t is. A feltüntetett árak nem minősülnek közvetlen árajánlattételnek, azok alapján az Webáruház ajánlati kötöttsége nem áll be. Amennyiben Ön megküldte részünkre a megrendelést, ajánlati kötöttsége beáll, s amennyiben Cégünktől megkapta a visszaigazolást, úgy a szerződés létrejöttnek tekintendő, ez írásba foglalt szerződésnek minősül.

A szerződést Cégünk iktatja, az iktatott szerződések utóbb, a magyar Polgári Törvénykönyv rendelkezései szerinti ötéves elévülési időhöz igazodóan öt évig hozzáférhetőek lesznek. Öt év eltelte után a szerződések megsemmisítésre kerülnek.
Lehetséges fizetési módok
1. Személyesen, készpénzben az áru átvételével egyidejűleg (utánvétel)
2. Banki átutalás (előre utalás)

Kiszállítás, személyes átvétel

Az motulshop.hu portálon a Vevő választja ki a termék átvételének, ill. a kiszállítás módját. A termék kiszállításának költsége a portálon megjelenik. Az Eladó telephelyén történő termékátadás esetén a vételárat szállítási költség nem terheli. A termékek árának kifizetési módját a Vevő a portálon történő vásárlás során választja ki. A Vevő kötelessége a vételár választott fizetési mód szerinti megfizetése.

Kiszállítási díjak: 
A kiszállítás alapdíja bruttó 2500,- Ft a szállítási módtól függően.
1. A szállítási határidő 1-3 munkanap
2. A termékek kiszállítását a szolgáltató a vásárlóval egyeztetett időpontban végzi.
3. A vásárló köteles a kiszállítás (vagy személyes átvétel) időpontjában a csomag sértetlenségét ellenőrizni. Sérült csomagolás esetén a hibát a helyszínen jegyzőkönyvben kell rögzíteni.

Jótállás (garancia), szavatosság


Az Eladó jótáll azért, hogy az motulshop.hu portálon megrendelt termékek anyag és gyártási hibáktól mentesek. Az Eladó nem vállal jótállást azért, hogy a termékek üzemeltetése minden esetben folyamatos és hibamentes lesz. A jótállás egyéb feltételeit a termékre vonatkozó Jótállási jegy tartalmazza. Az Eladó bizonyos termékek esetén, külön a jogszabályban meghatározott jótállási időn túl is vállalhat jótállási kötelezettséget azzal, hogy az ilyen, jogszabályban meghatározott időn túli jótállással értékesített termékek körét, illetve a jogszabályban meghatározott időn túli jótállás feltételeit maga határozza meg. Az Eladó ellátja az értékesített termékek 1959. évi IV. törvény (Ptk), illetve a távollévők között kötött szerződésekről szóló 117/1991. (IX.10.) Korm. rendelet szerinti szavatossági és jótállási (garancia) javítását, illetve a termékek alkatrészellátását, a termékekhez csatolt Jótállási jegy rendelkezései szerint. Az Eladó az e pont szerinti szerviztevékenységét a márkaszervizek útján látja el. Az Eladó fenntartja a jogot arra, hogy jótállási és szavatossági feltételeit a Vevőnek küldött előzetes értesítés nélkül, a jogszabályoknak megfelelően bármikor módosítsa, vagy kiegészítse.

A Fogyasztóvédelmi Törvény előírásainak megfelelően a 10.000 Ft bruttó ár feletti tartós fogyasztási cikkeket minden esetben legalább egy év jótállással forgalmazzuk. Esetenként a jótállás ennél hosszabb is lehet. Erről tájékozódhat áruházunkban a termékek adatlapján, illetőleg a termékekhez csatolt jótállási jegyen. A Webáruház a fogyasztói szerződés keretében vásárolt a vásárlás napjától számítva 12 hónapig a (151/2003. (IX.22.) kormányrendelet alapján kötelező jótállást vállal a termékre, mely a számla ill. a garanciajegy , címke bemutatásával a telephelyünkön érvényes. Az alkatrészek cseréjével a garancia idő nem hosszabbodik meg. A hatályos törvények értelmében a forgalmazónak törekednie kell arra, hogy a javítást vagy kicserélést legfeljebb 15 napon belül elvégezze. A jótállási igény érvényesítésének kizáró okai:
 

Ha a hiba a vásárlás után a rendeltetésellenes használatnak, idegen beavatkozásnak, szakszerűtlen kezelésnek, helytelen tárolásnak, elemi kárnak betudható okokból keletkezett.

Figyelem! Amennyiben a vásárolt termék magyar nyelvű kezelési útmutatója kötelező karbantartást ír elő, ennek be nem tartása garancia megvonásával jár. 

Elállási jog:

A Vevő az Eladóval kötött szerződéstől 14 naptári napon belül indokolás nélkül elállhat. Ennek módjáról a 45/2014. számú kormányrendelet rendelkezik. A Vevő az elállás jogát attól a naptól kezdve gyakorolhatja, amikor a terméket átvette. A terméket eredeti, sértetlen állapotban kell a számlával, ill. kitöltött visszavásárlási nyilatkozattal együtt visszajuttatnia az Eladó címére. Az Eladó kizárólag új állapotú (sérülésmentes, hiánytalan tartalmú) termék visszaszolgáltatása esetén köteles a termék vételárát megtéríteni. Az elállási jog gyakorlása semmilyen többletköltséget nem jelent a vásárló számára, a termék visszajuttatásáról azonban a Vevőnek kell gondoskodnia, az ezzel kapcsolatos költségek a Vevőt terhelik. Az Eladó utánvétes postai küldeményt technikai okokból nem tud fogadni. A vételár visszafizetése csak a visszafizetési kötelezettség kivizsgálása után utólag, banki átutalással vagy postai csekken történő visszafizetéssel lehetséges a 45/2014 számú kormányrendeletben foglaltak szerint. Elállás esetén az Eladó a termék vételárát nem köteles abban az esetben visszatéríteni, ha a termék nem eredeti állapotban került visszaszállításra (pl. sérült, kopott, hordott, stb.) Amennyiben a visszaküldött csomag megfelel a fenti feltételeknek az Eladó kötelezettséget vállal arra, hogy a vételárat a hatályos jogszabályokban rögzítetteknek megfelelően, a csomag átvételét követő 14 napon belül hiánytalanul visszatéríti a vevő részére.
 

A vásárlástól való elállás esetén az pzolajalkatresz@hotmail.com ill. a +36 20 5665 041-es ügyfélszolgálati telefonon történő bejelentést követően, az adatok megadása és az igény beérkezése után a Webáruház munkatársai felveszik a kapcsolatot a vásárlóval és tájékoztatják a részletekről.
 

1, A Vevő bejelentheti szóban, ekkor a Webáruház munkatársa a kifogásáról jegyzőkönyvet vesz fel, amelyben rögzíti:
– a vásárló nevét, címét,
– a termék megnevezését, vételárát,
– a vásárlás időpontját,
– a hiba bejelentésének időpontját, – a hiba leírását,
– a vásárló által érvényesíteni kívánt igényt,
– a kifogás rendezésének módját.
Ha a kifogás rendezésének módja a vásárló igényétől eltér, ennek indokolását a jegyzőkönyvben rögzíti.
A jegyzőkönyv másolatát a vásárló átadja.

2. Írásban történő bejelentés
A vásárló bejelentheti jótállási vagy szavatossági igényét a Szolgáltatónak (Szolgáltató címe) küldött levélben, vagy elektronikus levélben (Szolgáltató email címe ).
Ekkor a levélnek tartalmaznia kell: – a vásárló nevét, címét,
– a termék megnevezését, vételárát,
– a vásárlás időpontját,
– a hiba bejelentésének időpontját,
– a hiba leírását,
– a vásárló által érvényesíteni kívánt igényt.